سوالات متداول :
اپ استور اپل اپس چیست :
- اپ استور اپل اپس یک وب اپلیکیشن و بستری امن برای دریافت و نصب مستقیم برنامه و بازی های ایرانی و غیر ایرانی آی او اس بر روی دستگاه های آیفون ، آیپد و آیپاد می باشد که در حال حاضر با استفاده از مکانیزم بهینه و پیشرفته ادهاک فعالیت می کند . کاربران می توانند با خرید اشتراک ویژه هر اپلیکیشن و بازی که داخل اپل اپس وجود دارد را به صورت مستقیم بر روی آیفون خود نصب نمایند .
چرا از اپ استور اپل اپس استفاده کنم :
- اپ استور اپل اپس با تجربه چندین ساله به عنوان اولین وب سایت دانلود برنامه های آی او اس در ایران از سال ۹۲ فعالیت خودش را آغاز و هم اکنون با روش نوین ادهاک ارائه دهنده اکثر اپ های کاربردی ایرانی و هزاران اپ پولی و رایگان خارجی می باشد که کاربران فقط با یک بار خرید اشتراک می توانند به آرشیو هزاران برنامه پولی اپ استور به شکل کاملا رایگان دسترسی داشته باشند . درواقع به جای اینکه برای دریافت اپ های خارجی پولی نیاز به گیفت کارت داشته باشید در اپل اپس می توانید هزاران دلار اپلیکیشن و بازی را کاملا رایگان دریافت کنید ! همچنین می توانید برنامه های ه ک شده ، پیشرفته و نایابی که در اپ استور وجود ندارد و یا خرید درون برنامه ای دارد را از اپ استور اپل اپس به راحتی دریافت و نصب نمایید .
در مورد خرید اشتراک ويژه :
چرا باید اشتراک ویژه بگیرم ! حتی برای دریافت اپ های رایگان ایرانی ؟ :
- اپل اپس مبلغی برای دریافت و استفاده از برنامههای رایگان ایرانی و خارجی پولی دریافت نمیکند، مبلغ پرداختی شما صرفا جهت ثبت شناسه یکتای دستگاه شما به اصطلاح (UDID) ، در پنل توسعهدهندگان اپل پرداخت خواهد شد. پس از ثبت، دستگاه شما به صورت رسمی در سامانه ادهاک اپل شناخته خواهد شد و قادر به نصب برنامهها خواهید بود. درواقع در این روش شناسه گوشی شما در پنل دولوپر اپل ثبت شده و مجوز های نصب اپلیکیشن ها به صورت اختصاصی برای دستگاه شما فعال می شود . البته سعی و تلاش ما هر چه روانتر کردن این مسیر بوده و خواهد بود.
قیمت گذاری و مدت زمان اشتراک ویژه بر چه اساس می باشد ؟
- – همانطور که می دانید خرید اشتراک ویژه یعنی ثبت دستگاه شما در پنل دولوپر اپل ! و این پنل توسعه دهندگان اپل به شکل سالانه و هزینه ای دلاری دارد و البته مراحل خرید و تهیه بسیار دشوار که در مجموع هزینه های دلاری که بابت خرید اکانت توسعه دهنده صرف می شود طبیعتا به قیمت روز دلار در کشورمان بستگی دارد و قیمت اشتراک ویژه نیز بر همین اساس تعیین می شود . همچنین به خاطر محدودیت های اپل ، کیفیت خدمت رسانی ما و برنامه ریزی بهینه برای شما عزیزان زمان اشتراک ویژه فعلا فقط تا حداکثر ۶ ماهه تعریف شده است .
چگونه اشتراک ویژه بخرم ؟
- – خیلی خیلی راحت فقط در ۵ دقیقه ! فقط کافیه وارد وب اپلیکیشن اپل اپس شوید ، از منوی پایین روی پروفایل کلیک کرده و با شماره موبایل خود ثبت نام کنید . سپس رمز عبور شما از طریق پیامک برایتان ارسال شده و می توانید وارد پنل کاربری شده و ثبت دستگاه انجام داده و در مرحله آخر با کلیک بر روی خرید اشتراک ، هر نوع اشتراکی که علاقه دارید را خرید بفرمایید . همچنین برای خواندن آموزش کامل تصویری خرید و استفاده از اپل اپس کلیک کنید
آیا قبل از خرید اشتراک می توانیم برنامه های داخل اپ استور اپل اپس را ببینیم ؟
- – بله قطعا این حق شماست که از تمامی محتوای داخلی و برنامه و بازی های داخل اپ استور اپل اپس اطلاع داشته باشید و سپس در صورت تمایل نسبت به خرید اقدام فرمایید. برای این کار به راحتی می توانید وارد ویترین برنامه ها – تب های برنامه بازی ها یا نام اپ مورد نظر را جستجو کرده توضیحات و تصاویر اپ را ملاحظه کنید .
آیا می توان از یک اشتراک ویژه برای چند دستگاه آیفون یا آیپد استفاده کرد ؟
- – خیر به هیچ عنوان ! به دلیل اینکه با خرید هر اشتراک ویژه شما فقط شناسه یک دستگاه را می توانید ثبت کنید و از خدمات اپل اپس فقط بر روی همان دستگاه می توانید استفاده نمایید .
من اشتراک ویژه خریدم و حالا از خریدم به هر دلیلی پشیمان شدم ، آیا می شود خرید را کنسل و مبلغ سفارش را عودت داد ؟
- خیر به هیچ عنوان ! به دلیل اینکه پس از خرید اشتراک ویژه دستگاهی که در پروفایل کاربری خود ثبت کردید به صورت آنی و خودکار در پنل توسعه دهندگان اپل ثبت شده و یک اسلات از اسلات های آن اکانت توسعه دهنده اشغال می شود . همچنین وقتی این اتفاق بی افتد سفارش قابل کنسل شدن یا عودت نیست ! چون اپل اجازه تغییر یا پاک کردن اسلات و ثبت دستگاه را نمی دهد .
من اشتراک ویژه دارم و الان میخواهم گوشی خودم را عوض کنم آیا می توانم در گوشی دیگرم از باقی اشتراک مانده استفاده کنم ؟
- – باز هم باید بگیم خیر به هیچ عنوان ! چون اشتراک شما فقط برای همین دستگاهی بوده که موقع خرید ثبت کردین و طبق قانون اکانت توسعه دهنده اپل ، اجازه تغییر شناسه دستگاه در اپل وجود ندارد و درواقع برای گوشی جدید کاربر می تواند مجدد اشتراک ويژه تهیه کند تا شناسه گوشی جدید را نیز در پنل توسعه دهندگان اپل ثبت کنیم .
آیا پس از ریست یا آپدیت کردن گوشی می توانم به اشتراک خود و اپل اپس دسترسی داشته باشم ؟
- – بله قطعا می توانید . به دلیل اینکه شناسه یکتای دستگاه شما ثبت شده هیچ مشکلی برای اینکار وجود ندارد و حتی وقتی دستگاه خود را ریست یا آپدیت نمایید مجدد می توانید با وارد شدن به پروفایل کاربری وب اپلیکیشن اپل اپس تمامی اپ های نصب شده قبلی را مشاهده و هرچه می خواهید نصب نمایید .
پسورد اشتراک ویژه خود را فراموش کردم چه کنم ؟
- – از طریق منوی پایین صفحه روی پروفایل کلیک کرده و با کلیک روی فراموشی رمز عبور از طریق شماره همراه می توانید پسورد جدید خود را دریافت نمایید .
در مورد استفاده از اپ استور اپل اپس و نصب برنامه ها :
به دنبال برنامه ای بودم ولی آن را در اپل اپس پیدا نکردم :
- – حتما ابتدا برای پیدا کردن برنامه مورد نظر از صفحه جستجو استفاده کنید . ولی باز هم اگر پیدا نشد می توانید در طریق تیکت پشتیبانی درخواست خود را با نوشتن نام کامل انگلیسی + فارسی + لینک اپ استور اعلام کنید تا در کمترین زمان ممکن همکاران بخش مربوط آن را بررسی و در صورت امکان آن را قرار دهیم .
کیت اپل اپس چیست و چرا باید نصب شود ؟ آیا می توان آن را پاک کرد ؟
- – اپلیکیشن کیت اپل اپس اولین برنامه ای هست که بر روی دستگاه شما نصب می شود و این برنامه بابت پایداری سرویس و بهبود علمکرد ساین اختصاصی دستگاه شما نصب می شود . اگر یک بار آن را با موفقیت نصب کردید می توانید پس از نصب آن را به صورت دل خواه حذف کنید و مشکلی پیش نخواهد آمد .
زمانی که می خواهم اپ را دانلود کنم پیغام safari can not میدهد!
- – اگر با این پیغام روبرو شدین یکبار سافاری رو بطور کامل بسته و مجددا باز کنین و اگر باز هم مشکلتون حل نشد یکبار گوشی رو خاموش و روشن کرده و مجددا مراحل نصب را طی کنید.
برنامه ای را قصد نصب داشتم ولی متاسفانه پس از دانلود روی دستگاه من نصب نمی شود و اررور Unable to install می دهد . چه کنم ؟
- – اگر برنامه ابتدا روی گوشی شما دانلود شد ولی نصب نشد و اررور Unable to install دریافت کردید بدین معنی هست که فایل برنامه مشکل دارد و یا برنامه با سیستم عامل شما سازگار نیست . می توانید این موضوع را از طریق گزارش مشکل ، ارسال تیکت و یا با کامنت گذاشتن در آن مطلب اطلاع دهید تا همکاران ما هرچه سریع تر نسبت به بررسی و رفع اشکال اقدام نمایند .
آیا می شود از هر برنامه ای چند تعداد نصب کرد و یا Custom Install انجام دهیم ؟
- – قابلیت نصب کاستوم اینستال که در نسخه قبلی استور اپل اپس فعال بود متاسفانه به دلیل محدودیت ها و سخت گیری های شدید اپل غیر فعال شده و کاربر نمی تواند از هر برنامه چند تعداد نصب کند . به این دلیل که اگر این قابلیت را فعال کنیم با مشکل ریوک های زیاد رو به رو خواهیم شد ! و طبیعتا کیفیت سرویس دهی و پایداری آن هم برای کاربران و هم برای ما اولویت حساب می آید
لیست برنامه هایی که تاحالا نصب کردم را کجا می توان مشاهده کرد ؟
- – می توانید از پایین صفحه با رفتن به منوی آپدیت ها به تب دریافت شده ها رفته و در اینجا برنامه هایی که تاحالا دریافت کردید + آپدیت آنهارا مشاهده نمایید .
آیا می توانم برنامه های مورد علاقه خودم را تیک بزنم تا بعدا به آنها دسترسی داشته باشم ؟
- – بله به راحتی می توانید در صفحه دریافت هر اپلیکیشن با کلیک روی ۳ نقطه سمت چپ آیکون برنامه گزینه افزودن به علاقه مندی هارا انتخاب کرده و این برنامه را به لیست علاقه مندی ها اضافه کنید . سپس برای دسترسی به لیست علاقه مندی ها بر روی منوی پروفایل پایین صفحه کلیک کرده و با رفتن به گزینه علاقه مندی های من لیست اپ های درون علاقه مندی ها را مشاهده نمایید و حتی بر اساس سلیقه برنامه های مورد علاقه را با کلیک روی ایجاد پکیج پک بندی کرده و آنهارا به شکل تفکیک شده داشته باشید .
در مورد ثبت دستگاه :
موقع ثبت دستگاه و نصب پروفایل از من کد می خواهد چه کدی را وارد کنم؟
- – در اینجا باید پسورد گوشی خود را وارد کرده و پروفایل را نصب کنید
پروفایل ثبت دستگاه چرا Verify نیست ؟ مشکلی یا خطری ندارد ؟
- – خیر به هیچ عنوان مشکلی ندارد و این پروفایل فقط جهت درییافت خودکار شناسه دستگاه شما و ثبت آن در پنل توسعه دهندگان اپل می باشد و Verify نبودن آن اصلا خطری برای دستگاه شما ندارد .
من نمی توانم پروفایل را دانلود یا ثبت دستگاه کنم مشکل چیست ؟
- – احتمالا مشکل شما Private Mode بودن سافاری شماست ! سافاری همان مرورگر آی او اس می باشد که وقتی در حالت Private Mode هست یکی از نشونه هایش این است که محیط مرورگر شما خاکستری رنگ باشد. برای خارج شدن از این محیط کافیه که در پایین سمت راست مرورگر (لوگوی ۲ تا مربع روی هم) کلیک کنید و در صفحه ی باز شده، در سمت چپ پایین، روی گزینهی private بزنید تا غیر فعال بشود.
آیا سوال های شما در لیست بالا وجود ندارد ؟
- مشکلی نیست از طریق ارسال تیکت در منوی پروفایل می توانید سوال خود را ارسال کرده تا در سریع ترین زمان ممکن همکاران ما شمارا راهنمایی کنند .